Kost.

Nu ska börja en ny kost. Ett är för att jag ska få mitt hår bra igen, för det mår verkligen inte bra längre efter mina färgningar och blekningar, och två för att jag måste komma i form.

För att håret ska må bra så ska jag få i mig:
Kalcium: Mjölk och ost, (1500 mg kalcium om dagen)
Magnesium: gröna grönsaker, nötter, söjabönor, kikärtor.
Kalium: avokado, banan, vitlök, potatis, yoghurt.

Idag har jag fått i mig gröna grönsaker, (feta-)ost, nötter och yoghurt.
Avokadon som vi har hemma är jag inte riktigt säker på om man kan äta, den kändes gaaanska så mjuk, men om de går så får jag sätta i mig en sån idag :)

Sen så har mamma och pappa börjat käka GI-mat och sån hälso-mat så jag får hålla mig hemma lite mer nu. Det har blivit väldigt mkt skräpmat den senaste tiden med, så nu får jag skärpa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0